Sportolás és az ízületek védelme - Praktikus tanácsok

Ízületi fájdalmak edzés után

Az ízületek védelme - hogyan, mit, és miért?

Főoldal » Életmód » Testmozgás » Izomláz és ízületi fájdalom - mit tegyünk? Ha valaki keményen dolgozik egész héten, a hétvégén nem csak pihenni szeretne, de mozogni, játszani is. A kirándulás a hegyekben, egy kis foci vagy golf, esetleg intenzív munka az edzőteremben segít felfrissülni. Óvatosan a hétvégi sportolással! A vasárnapi testmozgás hétfői izomlázat eredményezhet. Mitől fájnak az izmok?

ízületi fájdalmak edzés után hal alapú közös készítmény

Természetes dolog, hogy nagyobb megerőltetés, sporttevékenység vagy akár csak házimunka után is izomláza van valakinek, különösen, ha nem megszokott tevékenységet végzett hirtelen jobban megerőltette magát a szokásosnál olyan különleges sportot űzött, ami az izmok nyújtásával vagy összehúzásával jár például hegyről lefelé séta. Ezek a változások mikrosérüléseket okoznak az izomrostokban és a kötőszövetben, ami körülbelül egy nap elteltével fájdalmat okozhat.

Azonban a mozgás megismétlésével az izmok hozzászoknak a munkához. Mi okozza az ízületi fájdalmat?

Sportolás és az ízületek védelme - Praktikus tanácsok

Az ízületi fájdalom általában az ízületi kopás jele. Ez a gyulladásos betegség az életkorral egyre gyakoribbá válik. Ízületi fájdalmat a megerőltetés is okozhat.

ízületi és izomfájdalom hőmérsékleten

Az ízületi és izomfájdalmak kezelése Az egyik leggyakoribb kérdés ilyenkor az, hogy hűtsük-e vagy melegítsük a fájdalmas testrészt. A hűtés azonnali megkönnyebbülést hoz, de ne közvetlenül tegyük a jeget a fájdalom helyére, hanem egy vékony törülközőbe csavarjuk a jégakkut.

  1. Sportolás és az ízületek védelme - Praktikus tanácsok Szerző: orvostkeresek.
  2. A térdízület kezelését segíti elő
  3. Az ízületek nem csak a kor miatt fájhatnak!
  4. Vállcsúcs fájdalom - Vállcentrum

A jegelés csökkenti a gyulladást, de később, a vérkeringés fokozására inkább a melegítés ajánlott. Ha néha izomlázunk van vagy sajognak az ízületeinek, bevehetünk acetaminofen származékokat vagy nem-szteroid gyulladáscsökkentőt ibuprofen, naproxen esetleg aszpirint.

Sportsérülések

Ne szedjük azonban ezeket rendszeresen, mellékhatásaik miatt. A vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók befolyásolhatják más gyógyszerek hatását, ezért ha valaki rendszeresen szed valamilyen gyógyszert, vagy krónikus betegsége van, beszélje meg orvosával. Hogyan előzhetjük meg?

cseh közös felkészülés

Valaha a nyújtást ajánlották edzés előtt, a legújabb kutatások szerint azonban ez nem sokat használ. Jobb, ha alaposan bemelegítünk egy új vagy megerőltető sporttevékenység ízületi fájdalmak edzés után, és csak akkor nyújtunk, ha izmaink már kellően melegek.

Egyesek szerint a C-vitamin vagy a térd traumás károsodása antioxidánsok szedésével megelőzhető az izomláz, de ezt a kérdést is jobb az orvossal megbeszélni.

A megelőzés legjobb módja, ha csak fokozatosan látunk neki bármilyen mozgásnak, sporttevékenységnek, és az intenzitást nem növeljük egy alkalommal 10 százaléknál jobban.

Ha fájnak az izmaink vagy az ízületeink, gyakran nem kívánunk egyebet, mint ágyban maradni, de vigyázzunk, ez nem használ!

Ízületi fájdalmak edzés után legjobb, amit tehetünk, a testmozgás, az izmok erősítése.