Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz :: Fitness Akadémia

Testépítők számára ízületi fájdalmak esetén

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Teljes guggolás pro és kontra! Az alábbi írást, a Testépítő edző képzés weboldalán olvastam.

  • Teljes guggolás pro és kontra! - Személyi edződ ajánlásával
  • Hogyan kell kezelni, és mint az ízületi gyulladás
  • Nem pihentetni, edzeni kell a fájós ízületeket!
  • Minden sportoló függetlenül választja ki a hidrolizált kollagénfogyasztás formáját.

Olvasd el te is és tanulj belőle. Térdízületünk szempontjából optimális-e és szükséges-e a teljes guggolás végrehajtása edzés közben? A testépítő, aerobik és a személyi edző tanfolyam hallgatói gyakran megfogalmazzák ezt a kérdést. A testépítők szinte egybehangzó véleménye szerint igen, hiszen csak így vagyunk elég hatékonyak, ez formálja jól a farizmot és az ízületi szalagok ebben a helyzetben stabilizálnak kellő módon.

Prevencióval aerobik és személyi edzők és rehabilitációval foglalkozó szakemberek gyógytornászok egészen más véleményen vannak, ők nem forszírozzák a térd 90 fok alá történő hajlítását.

Melyik a helyes módszer? Szerintem ezt nem lehet egy egyszerű igennel, vagy nemmel eldönteni és kijelenteni, hogy mindenkinek a teljes guggolást kell választania, vagy egyáltalán nem.

Teljes guggolás pro és kontra! - Személyi Edződ Ajánlásával

Mint minden esetben az egyént kell vizsgálnunk és az edzést mindig egyénre szabottan kell elvégeznünk. A térd terhelhetősége és funkciója nagyon sok mindentől függ. Arthrosisban nem gyulladásos ízületi betegségnéltérdműtétek után a mozgás sebessége és nehézsége is fontos gyors-lassú vagy könnyű-nehéz. Álló helyzetben térdhajlítást végezni testépítők számára ízületi fájdalmak esetén nagyon jó hatású az ízületi porc táplálása szempontjából.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz

Az ízületi porcot a synovialis folyadék ízületi nedv védi, táplálja, a ráható erőket tompítja, súrlódás mentesít, megoldja a súly és erőátvitel elosztást, védi a subchondralis porc alatti csontszövetet és kiegyenlíti a felszíneket. Ehhez a folyamathoz az ízület compressioja összenyomás fontos.

mi az ízületi gyulladás és hogyan kezelik ízületi fáj a futás után

A térdhajlítás mértéke már vitára ad okot. A guggolásra is, mit minden gyakorlatra vonatkozó szabály: sem a gyakorlat közben, sem utána nem lehet ízületi fájdalom. Mindig a fájdalom határáig dolgozom. Ez lehet, hogy valakinél 60 vagy 90, de nem guggolhat mélyebbre, ha ez fájdalmat okoz.

A fájós ízületeket nem pihentetni kell, hanem edzeni, olvasd el cikkünket és tudd meg miért

Testünk mindig jelez. Az általános szabályok mellett, ahogy a preventív gondolkodásban, és testépítő edzőképzésünkön is tanítjuk térd nem megy a lábujj vonala elé, a gerinc és a talpak helyes beállítása, a csípőízület második fokozatának deformáló artrózisa súly helyes elhelyezése a gerinc és a vállak védelme érdekében nagyon fontos a fokozatosság elvének a betartása.

Igen, még testépítésben is! Hiszen mi is a testépítés?

  1. Artrózis deformáló lábujjak kezelése
  2. Az ízület környéke kivörösödik Étvágytalanság, gyengeség A gyulladás fokozott ízületi folyadék termelést eredményez, melynek következtében megfeszül az ízületi tok.
  3. Ízületi bántalmak | gyulladás, megelőzése, felismerése, gyógyítása - MYPROTEIN™
  4. Térd- és ízületi fájdalomkezelés
  5. Az ízületi gyulladás kezelése
  6. Hatályos:
  7. A sérülések megelőzése és kezelése

Itt ne csak a versenyzésről említsünk szót, testépítők számára ízületi fájdalmak esetén arról is, amikor egy férfi, vagy egy nő a saját izomzatát szeretné definiáltabbá, vaskosabbá, erősebbé tenni, minden versenyzési szándék ellenére, de ezt szeretné még preventív körülmények között végezni!

Tovább folytatva a gondolatmenetemet: A rehabilitációban én már a problémákkal szembesülök, ezért nagyon fontos a prevenció, a sérülések megelőzése, Pl: proprioceptív edzés, stretching stb.

Alkalmazási szabályok

A sportsérülések külső és belső okokra vezethetők vissza. Belső okok: pl.

Meghatározó a sportkörnyezet: színhely, talaj, napszak-évszak, a sporteszközök és a szociális körülmények orvos, edző. A versenysportot kicsit különválasztanám. A teljesítmény orientáltság, vagy a sportági specifikusság miatt szükséges végrehajtani a teljes guggolást. Minden edző feladata, hogy figyeljen az ízületvédelemre.

Óvd az ízületeidet a BioTechUSA készítményeivel!

Megjegyzem, hogy a versenysport köztudottan nem preventív, de az edző feladata ezek ellenére az ízületek stabilizálása a megfelelő erőnléti edzésekkel.

A hobbisportolóknál ill.

  • A sérülések megelőzése és kezelése A testépítés tipikusan az a sport, amelyikben a sérülések sajnos nagyon gyakoriak.
  • Az edzés hatékony segítség az ízületi gyulladás leküzdésében

Rövid távú célokért nem érdemes feláldozni az ízületeket. Azaz egy erőedzést, amatőr testépítést végző egyénnek miért is vagy szüksége a teljes guggolásra? Gyakran találkozom éves sportolókkal, megjegyzem, hobbisportolókkal is, akiknél már csak a térdprotézis jelentheti a minőségibb életet.

testépítők számára ízületi fájdalmak esetén kondroitin összetétel

Engedjetek meg egy személyes véleményt. Teljesen jól funkcionáló és fájdalommentes térdízületekkel próbáltam a teljes guggolást, csípőszéles, párhuzamos lábakkal. Igaz, súly nélkül és TRX segítségével, amely lényeges könnyebbséget jelent.

testépítők számára ízületi fájdalmak esetén krém ízületek chondrocream

Az edzések utáni nap mindig diszkomfort érzésem volt a térdemben és ez biztos, hogy nem lágyrészekből jött. Gyorsan elmúlt, de a következő edzés újra provokálta a szabályok betartása mellett is. Mindenkinek saját döntése, hogy hogyan edzi a saját testét és mit tesz vele, de testépítő edzőként felelősek vagyunk mások egészségéért. Tudjuk meg, hogy kliensünknek mi a célja.

Az edzés hatékony segítség az ízületi gyulladás leküzdésében

Térdfájdalommal esetleg gerinc és csípőízületi problémákkal is! Ugyanis a kettő nem ugyanaz és ezt tartsuk szem előtt!

testépítők számára ízületi fájdalmak esetén

Remélem hasznosnak találtad a cikket. Gyere vissza máskor is, ha a személyi edzésről vagy táplálkozásról szeretnél olvasni. Személyi edződként igyekszem mindig érdekes olvasmányokat megosztani veled. Forrás: www.