Ízületi gyulladás áttekintés

Áfonya ízületi gyulladás esetén

Top 5 nyári gyümölcs, ami csökkentheti az ízületi gyulladást Kérlek, ajánld másoknak is: Te is ízületi gyulladással küzdesz, amelyet próbálsz minden úton módon valahogyan csillapítani? Hiszen vágysz már arra, hogy végre fájdalmaktól mentesen élvezhesd a napsütést?

Fekete áfonya Vaccinium myrtillus

Talán nem is gondolnád, hogy az ízületi gyulladás csökkentésére a gyümölcsök is milyen jó hatással lehetnek! Ráadásul végre beköszöntött a nyár!

Ezidáig még senki sem vizsgálta a vadon termő áfonya fogyasztásának hatását.

Így finomabbnál finomabb, zamatos nyári gyümölcsöket is lehet végre kapni a piacon. Miért lehetnek jók a gyümölcsök az ízületi gyulladás ellen? Köztudott, hogy vannak olyan ételek, amelyek bizonyítottan gyulladáscsökkentő hatásúak - így az ízületi gyulladásodat is képesek mérsékelni. Hogy pontosan mivel képesek a gyümölcsök csökkenteni az ízületi gyulladást?

Egyrészről az ízületi gyulladást azok az ételek képesek hatékonyan javítani, amelyeknek magas az antioxidáns tartalmuk. Ilyenek például a színes főleg lilás és pirosas zöldségek és gyümölcsök. Hiszen a színüket adó színanyagok erős antioxidánsként viselkednek. Ugyanígy antioxidáns tulajdonságokkal bír a C-vitamin is, amely szintén megtalálható a legtöbb gyümölcsben.

áfonya ízületi gyulladás esetén

Ráadásul a gyümölcsök a folyadéktartalmukkal is képesek csökkenteni az ízületi gyulladást. Ez amiatt van, mert kellő folyadékmennyiséggel fokozódik az ízületi nedv termelődése, aminek köszönhetően több tápanyagot tudnak felvenni az ízületeid, ami pedig a regenerálódásához - így pedig az ízületi gyulladás csökkentéséhez feltétlenül szükséges. Amit még meg kell említenem, hogy a magas koleszterinszint is képes fokozni az ízületi gyulladást.

áfonya ízületi gyulladás esetén a térd helyreállítása sérülés után

Így ennek csökkentésével is tudod támogatni az ízületeidet! A koleszterin csökkentésére pedig kitűnőek a gyümölcsökben fellelhető fitoszterinek, illetve a vízben oldható rostok. Most mutatok Neked pár nyáron termő gyümölcsöt, amelyek különösen hatásosan képesek fellépni az ízületi gyulladás ellen: Áfonya Tudtad, hogy a fekete áfonyát miért tartják manapság olyan csodatevő ételnek úgynevezett super foodnak?

Sokan voltunk

Többek között az antioxidánstartalma miatt! Ugyanis ez a picike gyümölcs az erőteljes színét a benne található rengeteg polifenolnak köszönheti. Ezek a polifenolok azonban nem csak az áfonya színét adják, hanem jelentős antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkeznek. Így az áfonya az egyik legjobb gyümölcs az ízületi áfonya ízületi gyulladás esetén csökkentésére!

Ráadásul az áfonyának még a C-vitamin tartalma is magas, ami remekül támogatja az ízületi gyulladás elleni küzdelmet. A C-vitamin hatásáról több korábbi cikkemben is írtam már Neked részletesebben, ezekből minden fontosat megtudhatsz a C-vitamin ízületekre gyakorolt izuleti fajdalom krem Az áfonya még rengeteg értékes ásványi anyagot is tartalmaz, mint például a foszfor, a kalcium, a cink és a mangán.

Ezek mind segítenek számodra abban, hogy fájdalommentesen mozoghass, hiszen a csontok felépítésén túl az ízületek regenerálódásában és áfonya ízületi gyulladás esetén porcépítésben is részt vesznek. Cseresznye A zamatos és roppanós cseresznyének a nyár elején sajnos igen hamar lefut a szezonja, így érdemes még időben elcsípned, hogy nehogy lemaradj róla!

enyhíti az ízületi gyulladáscsökkentő gyógyszereket

Már csak azért is, mert azon túl, hogy rettentően finom, még az ízületeid is szeretni fogják! Kifejezetten a köszvény kapcsán lehet áfonya ízületi gyulladás esetén hallani a jótékony hatásáról, hiszen képes csökkenteni a vér húgysavszintjét.

Az ízületi gyulladást közvetlenül az ízület bántalma vagy az egész test betegségei okozhatják Lássukaz okok bemutatását sorban! Túlterhelés miatti ízületi gyulladás A túlterheléses gyulladás nem egy betegséghez kapcsolódik, hanem egy egyszerű mozgásszervi probléma, a túlterhelés az oka.

Azonban ez a gyümölcs bármilyen ízületi gyulladást eredményesen képes csillapítani! Az antioxidánsok és a C-vitamin mellett tele van káliummal, foszforral, cinkkel és magnéziummal is, amelyek szintén részt vesznek az ízületeid regenerálódásában, így a gyulladás leküzdésében. Eper Sajnos nem csak a cseresznye, de az eper is szinte pillanatok alatt eltűnik a piacokról, mivel nem túl hosszú a szezonja, ráadásul tárolni is igen nehézkes.

Így érdemes még a nyár elején jól belakmároznod belőle! Nemcsak azért, mert ínycsiklandóan édes és ízletes, hanem mert tele van antioxidánsokkal és C-vitaminnal.

Természetből, természetesen!

Emellett számos más vitamin és ásványi anyag is található benne, amelyeknek köszönhetően gyorsabban tudnak regenerálódni a fájó ízületeid, így hamarabb fog csökkenni a gyulladás is. Sokat segít például az ízületeid felépülésében a benne található jód, kálium, magnézium, mangán, illetve a jód.

Rostdús gyümölcs révén az ízületi gyulladást a koleszterinre gyakorolt hatása révén is képes mérsékelni.

áfonya ízületi gyulladás esetén

Ugyanis a benne található vízben oldódó rostok csökkentik a koleszterinszintet. Görögdinnye A görögdinnye színanyagtartalma ugyan nem olyan kimagasló, mint az eddig említett ízületi gyulladáscsökkentő gyümölcsöké, de a víztartalma már annál inkább! A nyári melegben behűtve ráadásul igencsak jól tud esni. Ha Neked is nehezedre esik néha meginni a napi liter ajánlott vízmennyiséget, akkor a dinnyével biztosan könnyebben be fogod tudni vinni ennek legalább egy részét!

A sok víz mellett a dinnye is tartalmaz értékes tápanyagokat, mint a C-vitamin, a magnézium és a sok rost.

áfonya ízületi gyulladás esetén

Ezek mind képesek segíteni az ízületeid felépülését! Ribizli A ribizlit kifejezetten akkor fogod szeretni, ha kedveled a savanyú ízt. Ugyanis a ribizli igen alaposan össze tudja húzni a szádat. De megéri, mivel magas C-vitamin- és színanyagtartalmának így antioxidánstartalmának köszönhetően szintén hatékonyan képes csökkenteni az ízületi gyulladást.

Fekete áfonya (Vaccinium myrtillus)

Áfonya ízületi gyulladás esetén számos más tápanyagot is tartalmaz. Mint például az E-vitamin, a B-vitaminok és a karotinoidok. Ezek szintén hatékonyan képesek csökkenteni a gyulladást!

Ami azonban fontos, hogy próbáld meg a savanyú íze ellenére a ribizlit cukor nélkül fogyasztani, mert hiába a sok antioxidáns, ha teleszórod cukorral. A cukrot ugyanis már annál kevésbé kedvelik az ízületeid.

az ízületek osteochondrozisának okai

Inkább keverd össze a ribizlit valamilyen édesebb gyümölccsel, így kompenzálhatod a savanyú ízét. Hogyan érdemes enned a gyümölcsöket az ízületi gyulladás ellen? Ugyan roppant finomak a nyári gyümölcsös sütemények, de az ízületi gyulladás ellen mégis azt javaslom a számodra, hogy ezeket a gyümölcsöket nyersen fogyaszd.

Ugyanis a hőkezelés megöli a gyümölcsökben az ízületi gyulladást mérsékelni képes értékes színanyagokat, vagyis antioxidánsokat. Azonban, ha mégsem szeretnéd csak magában enni ezeket a gyümölcsöket, akkor hoztam számodat pár tippet, amivel isteni finom édességet varázsolhatsz belőlük úgy, hogy a gyümölcsök ízületi gyulladást csökkentő hatása is megmaradjon.

Így készíts gyümölcsfagyit!

Fekete áfonya gyulladásra és magas vérnyomásra - fájdalomportáviztisztito-nagyker.hu

Ebben a nyári melegben mi ne esne jobban, mint egy finom savanykás, hűsítő fagyi? Ehhez nem kell mást tenned, mint banánnal összeturmixolnod a fent említett ízületi gyulladást csökkentő gyümölcsök valamelyikét vagy akár többfélétmajd néhány órára a fagyasztóba tenned.

Ha van jégkrémes formád, akkor abba is teheted. A banánnak köszönhetően ezzel az édesítést könnyedén meg tudod oldani cukor nélkül is. Ráadásul még az állaga is krémes lesz anélkül, hogy főznöd kellene! Keverj új ízeket! Meglepően érdekes és finom új ízek tudnak születni, ha többféle gyümölcsből készítesz salátát.

A kész salátát érdemes egy áfonya ízületi gyulladás esetén a láb artrózisa, hogyan kell kezelni is meglocsolnod, hogy ne barnuljanak meg a gyümölcsök. Hűsítő turmix A fagyi mellett egy hűsítő turmix is jól tud esni a nyári melegben.

Pláne egy ízületbarát sport után! Ahol a legjobb ízületi kezelés a turmixot rengeteg féle verzióban kombinálhatod, akár a fenti gyümölcsök vegyítésével is.

Top 5 nyári gyümölcs, ami csökkentheti az ízületi gyulladást

Egy korábbi cikkemben több turmix tippet is olvashatsz! Reggeli zabkása Akár a reggeli zabkásába is tehetőek ezek az ínycsiklandóan finom, ízületi gyulladást csökkentő gyümölcsök.

Dobd fel velük a nyári reggeliket, és még az ízületeid is hálásak lesznek! Láthatod, hogy mennyi gyümölcs van a segítségedre abban, hogy csökkenthesd az ízületi gyulladást. És ez a lista nem is teljes!